Preklad programu s Lazarem

Garalda garalda na mail.cz
Pátek Březen 2 08:43:48 CET 2001

Zdravim,

jiz delsi cas se pokousim rozchodit u sebe Lazara (vim, ze existuje Kylix, ale momentalne nemam zbytecnych x tisic a na Open verzi se mi nechce cekat). Stahl jsem si posledni verzi Free Pascalu, nainstaloval ho, nainstaloval lazarus a qt.
Ted uz se mi konecne podarilo dosahnout toho, ze preklad probehne bez problemu, ale pri linkovani mi to hodi nasledujici chybu:

Linking ...
/usr/bin/ld: cannot find -llzqt

pro qt, pripadne

/usr/bin/ld: cannot find -lgdk

pro gtk.

Z manualu jsem vycetl, ze u ld parametr -l udava knihovnu, takze bych mel asi mit soubory liblzqt.a nebo libgdk.a

Nic takoveho ale nemam a ani to nemohu nikde najit. Jedine co jsem nasel, je lzqt.h

mohl by mi prosim nekdo poradit, kde tyto soubory sehnat, pripadne jak si je mohu sam vytvorit?

Dekuji za pripadnou radu