Modem -> divne

Zdenek Svarc svarc na promedia.cz
Pátek Březen 2 16:51:36 CET 2001

Zdravim,

pod linuxem uz jsem nastavil nekolik externich modemu a nikdy jsem nemel vetsi problem. Ted se mi vsak na jednom stroji stalo, ze kdyz zapnu minicom (parametry jsou stoprocentne dobre nastaveny), rozsviti se na Wellu 56 ledka DTR (data terminal ready), coz znamena ze minicom po tom modemu sahl, ale to je vsechno skoncilo, na AT prikazy nereaguje. Jakmile minicom ukoncim, DTR prestane sviti. Kdyz zkusim vytocit pres wvdial, opet se rozsivit DTR, ale wvdial spadne, ze modem nema odezvu (posila si tam prvni ATZ).

Modem a kabel je ok, pod windozama jede. Seriove porty (dela to jak na COM1, tak na COM2) jsou asi taky ok, alespon jeste nedavno byly. Vypada to tak na problem s rychlosti, ale ono je uplne jedno, jestli v minocomu nastavim 56700 nebo nejakych 19200, problem zustava. Modem ma natahle tovarni nastaveni.

Existuje na linuxu nejaka diagnostika seriovych portu ? Jestli jo, tak to stejne potrebuje loopback seriovy adapter. Myslim, ze by jen stacilo spojit RX+TX a minicom by mel vsechno vracet, ne ?

    zd