jak se zbavit jednoho rpm balicku

Leo Hadacz hadacz na math.muni.cz
Pátek Březen 2 20:44:14 CET 2001

Zdravim,

používám RedHat 6.2 CZ (nějaký upgrade z 6.1), rpm-3.0.5-9.6x.

Mám následující problém: nějak se mi do systému dostal balíček
libstdc++-2.95.3-0.20000517 (1. balíček), nejspíš s instalací mozilly z
Eazel Services) přičemž původní balíček libstdc++-2.9.0-30 (druhý balíček)
tam zůstal. Nemůžu se toho prvního zbavit. Vždycky to skončí na
segmentation fault. --rebuilddb nepomáhá. Ten druhý balíček smazat můžu, i
když by si to mělo stěžovat na dependence, protože knihovnu stdc++ z tohoto
balíčku používají desítky dalších programů. Pak, když se pokouším smazat i
ten 1. balíček, to zařve na dependence, i když v tomto 1. balíčku (když dám
třeba -ql) ta správná verze knihovny stdc++ vůbec není. Ten první balíček
nejspíš nějak převzal roli poskytovatele knihovny, která je v 2. balíčku,
takže v RPM databázích je asi trochu zmatek. Zkoušel jsem i jiné programy,
kpackage, red-carpet, všechno spadne. Nevíte někdo, co by mohlo pomoct?
Děkuji za případnou radu.

lH

--
Leo Hadacz