IDE bus

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Pondělí Březen 5 06:08:17 CET 2001

> Dobry den,
>
> rad bych se zeptal, jake mate zkusenosti s zapojenim CD-RW - mam HDD na
> primary
> IDE a na druhem mam DVD jako master a pripojil jsem CD-RW jako slave, coz
> mi
> dela problem pri copy z DVD protoze se jedna o same IDE bus (chybove
> hlaseni a
> errory). Pokud ale zapojim CD-RW jako slave na primary IDE, budu mit
> stejny
> problem pri copy z HDD takze zapojit DVD jako slave na primary IDE?
>
> Diky a tip
> [...]
Hmm, stejne dilema jsem resil i ja pomerne nedavno. Slo o kombinaci
HDD+ATAPI ZIP+CDROM+CDRW. Potiz byla v tom, ze cokoliv jsem pridal jako
slave k HDD, rychlost HDD klesla podle tohoto zarizeni (stara, znama vec).
CDRW a CDROM se zase nesnesly spolu pri kopirovani. Nakonec byl nutny
kompromis: Z porovnani prenosove rychlosti vychazela lepe zipka oproti
CDROMu, sla tedy na slave k HDD a CD mechaniky spolu na secondary IDE s tim,
ze kopirovani musi probihat pres obraz ulozeny na disk. Funkce CDROMu je
tedy vicemene ta, ze se zbytecne nehuntuje draha vypalovacka beznym
prehravanim cedecek.
Protoze idealnim stavem by bylo, kdyby byl HDD sam, popr. se stejne rychlym
(nebo rychlejsim) diskem a CDRW taky solo, vidim mozne reseni v pridavne
karte rozsirujici IDE.

Josef Vogeltanz
Dopravni technika, SKODA HOLDING a.s. Plzen
tel.:+420-019-7738059;  mob.:+420604118307
mailto:jovogeltanz na dop.skoda.cz