ntp

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pondělí Březen 5 11:49:03 CET 2001

trefny na mikros.mikroservis.cz wrote:
> nevite kde by se dalo koupit zarizeni na rizeni presneho casu ktere by
> spolupracovalo s xntpd ??
> Pokud to nekdo pouzivate zajimali by mne nejake zkusenosti.
> Dekuji

Libovolny GPS prijimac s vystupem paketu ve formatu NMEA.
Treba Garmin GPS25/35 je kolem 8 kKc. Nektere modely maji i vystup
sekundovych pulzu, coz by mohlo take prijemne zpresnit.
K dodani v kdejakem outdoorovem obchode. :-)
Ten model GPS35 je ale technologicky modul, krabicka od mydla
s ocaskem bez displeje pro venkovni montaz, k tomuto ucelu idealni.

Da se pouzit treba prijmac DCF77, ten se da koupit pod 1000 Kc,
ale v nekterych mistech je s tim hodne problemu, protoze to
chytne maximalne tak 2-3 dobre pakety denne.

Pokud chcete neco stredni tridy, tak pouzivame Meinberg GPS167,
jsou to samostatne hodiny se synchonizaci od GPS signalu, dokazi
jet i pri jeho nedostupnosti se slusnou presnosti (10^-7).
Pro nasazeni s xntpd je na to specialni firmware, ale xntpd
obsahuje i driver pro normalni firmware. Bratru tak za 150kKc.

V teto chvili s xntpd nic z toho neprovozuji, jen jsem to kdysi
vyzkousel, mame to pripojene k nasim privatnim systemum.

	Majkl