sshd a identd

Pondělí Březen 5 14:58:38 CET 2001

On Sat, 3 Mar 2001, Petr Tomasek wrote:

> Nevite, jestli se neda nejak zakazatt sshd, aby se koukal na uzivatele
> (identd) - nebo jestli se  asp[on neda zmenit timeout?

sshd se o identd zajima, pokud je slinkovane s libwrap-em a ma v prislusne
direktive rfc931 (resp. mozna lze tcp_wrappers, potazmo libwrap, prelozit
tak, aby se ptaly vzdycky, ale je to ponekud nestandardni)

zmenit to pochopitelne lze pouze v pripade, ze dotycny muze manipulovat
s /etc/hosts.allow na stroji, kde bezi sshd (pripadne tam provadet jine
administrativni upravy), moznosti, jak se toho zbavit, jsou: zrusit
direktivu rfc931, zapsat za ni nejaky maly timeout a jeste mne napada, ze
by bylo mozno pomoci ipchains apod. zablokovat dotazy na identd primo na
te masine

nebo se nejak domoci inteligentnejsiho nastaveni firewallu...kdyz si
clovek dovede zaridit, aby byl nepostradatelny, staci zacit nahlas
uvazovat o zmene zamestnani :)