Beginner: hdparm

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Pondělí Březen 5 20:12:20 CET 2001

| Odesílatel: Pavel Ruzicka <pavouk na k332.feld.cvut.cz>
| No volba, ktera se nejvice projevi na vykonu disku je asi zapnuti DMA.
| hdparm -d1 /dev/hda
|
| Overit rychlost muzete timto:
| hdparm -t /dev/hda
| U mne vypada vypis s pouzitim disku QUANTUM FIREBALLP AS40.0 takto:
| /dev/hda:
|  Timing buffered disk reads:  64 MB in  1.90 seconds = 33.68 MB/sec

| Mam zapnute UltraDMA5 (UltraATA100).

Ja mam

/sbin/hdparm -c1 -W1 -X34 -m16 /dev/hdd

a vysledek mam par desetin pres 40MB/s. (tedy cteni z bufferu disku, nikoli
z media disku)

-d1 mi zatuhlo pecku, od te doby nepouzivam.

Disky Seagate 30GB a IBM 45GB, P-233MMX Intel deska 430 neco, ultra-ATA tam
neni ani nahodou a deska neumi vic nez 8GB disk (pod linuxem jde vse
samozrejme).

Nemate tam neco shnileho, kdyz mate o 1/4 mensi vykon (a urcite na
nadupanejsim stroji)?

Zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net
               http://www.k-net.cz