beginner: prava

Milan Kopacka mkop5230 na ss1000.ms.mff.cuni.cz
Úterý Březen 6 07:14:42 CET 2001

On Mon, 5 Mar 2001, Pavel Kunc wrote:

> mam takovy problemek s pravama. Mam 5GB hd, kterej je rozdelenej na 4
> partisny jedna je linux native jako / a ty dalsi jsou Vfat.
>
> Ja bych potreboval zapisovat do tech Vfat i pod jinym uzivatelem nez je
> root. Zkousel jsem nastavit prava na tech Vfat, ale chmod mi je nechce
> zmenit ani pod rootem.
>
> ve fstab je napr:
> /dev/hda5		/record			vfat	defaults	0 0
>
> Prosim poradte co kde a jak nastavit.

Vse se dozvite v manu k prikazu mount.

Napriklad (zaznam v /etc/fstab, prijde to cele na jeden radek):

/dev/hdc5 /mnt/c5 vfat
gid=999,umask=002,codepage=852,iocharset=iso8859-2,quiet 0 0

tj:

gid=999 (soubory bude vlastnit uzivatel root (default) a skupina 999)
umask=002 (i clenove skupiny budou moci zapisovat)

pak Vas muze jeste zajimat

quiet (filesystem nebude hazet chybu, pokud se na soubor na nem udela
       chmod (dela to napr. mc pri kopirovani a pak u kazdeho souboru
       prska, ze se mu to nepovedlo).)
codepage, iocharset (kvuli cestine v nazvech souboru)

Uzivatele, co maji mit pravo zapisovat na danou vfatku, pridejte do
dotycne skupiny.

  Milan Kopacka