Zalozni mejl/web server

Martin Pustka Martin.Pustka na vsb.cz
Středa Březen 7 14:39:26 CET 2001

Dobry den.

> Samotna synchronizace mejlu, MySQL, webu, neni problem
> (nfs, ...). Me se jedna o to zastoupeni. Pokud bych tam delal
> nejakou kontrolu "zivosti" druheho systemu, mohu scriptem zment
> DNS, ale nez se to vsude projevi... (zakon pdajiciho hovna), tak
> to bude nekolik hodin, a takovy vypadek je pro me nepripustny!
>
> Proste se potrebuju pojistit i pro pripad vypadku linky k serveru.

Vzdy musite zajistit, aby se klient spojil s nekym, kdo mu poskytne
pozadovanou sluzbu (jak jasne, ze ano :-).

Vy to chcete zajistit pres DNS, coz - jak jste psal - nejde, protoze nez
se zmeny projevi, tak chyba muze byt opravena. A rozhodne to neni pekne a
rychle reseni.

Pokud se chcete pojistit i proti vypadku linky, tak me napada nasledujici
reseni, ktere ma ovsem spoustu dalsich problemu, ktere se tu kdysi myslim
objevily, ale o tom ted nebudu psat.

         +------[ linka 1 ]-----+
server --+                      +--- skutecny server
         +------[ linka 2 ]-----+

DNS zaznamy budou ukazovat na "server", ktery bude umisten na spolehlive
siti ve spolehlive mistnosti se spolehlivym napajenim (proste v nejakem
rozumnem server roomu u rozumneho providera). Tento server nemusi byt
nutne linux. Muze to byt primo nejaky box - takove boxy primo pro tyto
aplikace existuji (s jednou jsem si hral a bezi bez zasahu dobre rok).

"Skutecny server" je system s vice IP adresami (pro obe linky).

Linky jsou de-facto jakekoliv spojeni pres TCP/IP.

Server bude prijimat spojeni a ty bude smerovat na "skutecny server"
(techniky, jak na to, se v konferenci take objevily). V pripade
nedostupnosti systemu pres linku 1 to musi umet rozeznat (neni problem) a
zasilat data na druhou IP adresu (tedy pres druhou linku).

Reseni problemu, ktere toto prinasi ale neni tak trivialni a zalezi dost
na konkretni situaci i konfiguraci. Ale v zasade by to melo nejak tak
pracovat.

Lepe by se resila situace:

server +-------------------- real server 1

Real server 1,2 by se videly pres nejakou vnitrni sit a synchronizovaly si
data. Tim mate zajistenu i odolnost proti vypadku hardware.

To by zatim stacilo :-).

Martin Pustka