Linux a zvuk jako z kristalu

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Čtvrtek Březen 8 08:21:45 CET 2001

Dobry den,

pri hledani subj: commandline equalizer..., ktery jsem sem poslal pred
casem, jsem narazil na bajecnou vec (nebylo to sice to co jsem hledal, ale
pozdeji jsem nasel i to - samozrejme na svem disku v podobe sox - staci jen
dat man sox 8-)

Tak tedy tohle je schopne za pomoci linuxu vam narovnat kmitoctovou
charakteristiku jak reprobeden, tak i mistnosti:

http://www.ludd.luth.se/~torger/filter.html

* What is room equalisation?
* Digital equalisation -- practical issues
* How to make your HiFi-system sound better in eight not-so-simple steps

Tedy pokud mate zvukovku co ma digitalni vstup a vystup (CMI...), poridte
si k tomu externi AD a DA prevodniky a to budto koupit (100kKc) nebo udelat
(Texas Instruments (pohltili pred pul rokem Burr-Brown, pokud vam to neco
rika, pouzivaji se ve studiovych a v Hi-End zarizenich), Analog Devices -
posilaji vzorky 1-10ks od typu vyvojarum skoro zadarmo - jen za clo+DPH -
tedy pokud jste vyvojar...). Pokud nejste vyvojar, tak se jim stante, nebot
tohle z vas vyvojare urcite udela. Podotykam, ze davaji k dispozici i
navody jak delat plosne spoje a tahat analogove signaly odolne vuci ruseni,
a pod.

Pokud nemate takovou zvukovku, nezoufejte, nebot se vzdycky da najit
digitalni seriova linka do/z AD/DA prevodniku na karte a odtud je jiz
kousek vytahnout to ven do krabicky s lepsimi prevodniky (tedy pokud umite
pajet spendlikem... to se proste chytne k pajce tenkou objimkou medeny drat
0,35mm).

Pekny zvuk preje

             Jaroslav Lukesh
             note: Bill Gates to Hell!