Zjisteni PIO/DMA/UDMA modu disku

Jan Zítka jzitka na hronov.ckd.cz
Čtvrtek Březen 8 14:37:43 CET 2001

>         ^^^^^^
>
> Nemate nahodou procesor Athlon a tudiz cipset i IDE interface od
VIA? Ja
> mam totiz na dvou pocitacich s Athlonem hdparm -i bez hvezdicky a na
> pocitaci s K5 (Intelacky cipset) hvezdicku. Neprohazoval jsem sice
ty
> disky, takze nevim, co by se stalo po prehozeni disku z VIA na
Intel, ale
> rekl bych, ze to bude ono. Prave proto bych rad ty presny mody
vedel.

Zdravim,

Athlon vskutku mam a cipset je kombinace AMD 751 (northbridge) a
VIA686a (southbridge). Je to MB FIC SD11.

Presny mod taky nejsem schopny identifikovat, jen vim, ze je to PIO a
hdparm hlasi asi tak 8MB/s (hdparm -c1 -m16 /dev/hda). Kdyz to zkusim
prepnout na DMA, dostanu se az asi na 22MB/s, ale hlasi to chyby a za
chvili se to vrati zpet. DMA v jadre povolene mam (2.2.16) Opravdu si
to s tim cipsetem nejak nerozumi a nemam chut si zbourat fs.
Chystam se vyzkouset novejsi jadro (2.2.18 a 2.4.x), ale neni cas a
ten stroj musi bezet.

--
Jan Zitka