Jiné OS (Re: Beginner: hdparm)

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Čtvrtek Březen 8 20:10:17 CET 2001

Pavel Janík ml. <Pavel na janik.cz> wrote:
> to znamená, že ty jiné OS (já vím, který máte na mysli :-) mi vidí do hlavy
> a tuší, že když chci vypnout DMA, tak DMA prostě vypnou? Nebo se pořád

Proč vypnout? Já naopak myslel, že jde o to, aby OS režim nastavil
správně, a nikoli aby nastavení pokazil. Nechápu. Nastavený režim
samozřejmě můžu srazit ručně; když mám špatnou kombinaci na kabelu,
třeba CD-ROM a UDMA66 nebo UDMA100, tak se režim automaticky srazí na
UDMA33; když se zjistí, že je známá chyba v chipsetu, tak se to prostě
zanese do zdrojáků, aby další lidé nemuseli laborovat s tím, co už
objevili druzí. Na rozdíl od velmi neblahých zkušeností s hdparm jsem
za tento přístup velmi vděčen, i když skulinky samozřejmě najde každý.

> snaží detekovat nejlepší možné nastavení? A co třeba takový vt82c686 a
> UDMA100? Je v těchto operačních systémech (resp. v tom jednom) podporovaný?

Ne jen v jednom. I v tom druhém mám méně problémů s nastavováním
rozumného přístupu na disk, než s Linuxem :-(

Žiju v domění, že 82C686 je jen ATA66. Zvýšení rychlosti přinesly
až 82C686A a 82C686B nebo tak nějak. Průšvih je docela v tom, že
správná identifikace kromě přímého podívání na čip nemusí být
tak snadná a riskovat s hdparm bych nechtěl.

Ale jinak odpověď zní: A proč by ne? Záznam z 17. 1. 2001 říká, že:

--
revision 1.95
date: 2001/01/17 09:22:13;  author: sos;  state: Exp;  lines: +4 -1

> A může v nich běžet nativně (tedy nikoli pod emulací) např. Oracle? Tyto

Může, proč by nemohl? Jen neexistuje - nějaký problém? ;-)
Jinak správný pojem není "emulace", ale "linuxový režim", protože
žádný kód se neemuluje, nýbrž je pouze zpřístupněno linuxové rozhraní
pro systémová volání.

> jiné (ten jeden konkrétní) systémy mají i velmi dobré věci jako např. porty
> apod., ale ... No flames, please.

Klid ;-) Akorát kdyby "no flames", to bych na tento první "flames" už
asi nemohl odpovídat. A klidně dopište i ten zbytek, už jsem si na takové
výpady snad zvykl a svůj názor stejně nikdo nezmění. Alespoň se zase
trochu pobavím. Ale můžu Vám říct, že jsem byl hodně znechucen
z rubriky Zasmáli jsme se v posledním čísle Linuxových novin. Chtěl bych
vidět ty reakce, kdyby se na něco podobného specializovaly WinXX časopisy.
A že by bylo o čem psát - stejně jako o každém jiném OS. To bych si tady
asi také pořádně početl ;-) Nebo to takhle už někdo dělá? Ani nevím.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science