Zjisteni PIO/DMA/UDMA modu disku

Stepan Roh stepan na srnet.cz
Čtvrtek Březen 8 21:35:46 CET 2001

On Thu, 8 Mar 2001, Salač Pavel wrote:

> no to jste me dostal. na AZ11e je varianata 686B (ATA100). Takze jsem si
> pichnul disk na Compaq UWAVE2 (FIC OEM model) kde je KT133/686A (ATA66) a
> funguje to taky.

Ja mam taky 686B, nejak jsem se spletl :-) Nicmene ted uz je to pro me
zahada nad zahady. Nemam hvezdicku ani u CD-ROMky nebo ZIPky. Mimochodem
muj problem se ZIPkou se pomalu vyjasnuje - pote, co se mi zacala pri
bootu detekovat CD-ROM (zrejme po povoleni UDMA v BIOSu - zni to divne,
ale je to tak), jsem pri BOOTu zjistil, ze u CD-ROM je PIO3 a u ZIPky je
PIO0, coz je divne, protoze hdparm -i /dev/hdc hlasi PIO: mode3. Nastaveni
v BIOSu na PIO3 "kupodivu" nezabralo. Je zvlastni, ze ve stejne
konfiguraci a na stejnem kabelu jsou ty dve jednotky uz se treti deskou a
nikdy pred tim s tim nebyly problemy. Jsou to veci mezi nebem a peklem...

S pozdravem,

Stepan Roh