HPT370

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pátek Březen 9 07:55:54 CET 2001

> : A v DOSu ? Tam zadny driver neni a chova se to stejne.
> :
> 	Tam je zase BIOS toho radice, ktery RAID emuluje uplne stejne
> jako windowsi driver.

Pak by me zajimalo, jaky je rozdil mezi "skutecnym" RAID radicem a
touto "emulac"i. Nebo aspon kde je ta hranice.
Samozrejme nemuzu chtit od jednoho blbeho svabu zadne zavratne
vykony. Ale jako RAID se to opravdu chova - DOS i Wokna (jak
GUI tak prikazova radka) detekuji pri RAID1 jediny dvojnasobne velky
disk.

> : Ano ? Tak to by me zajimal postup, jak udelat RAID z linuxu, ktery se
> : bude v DOSu i Woknech chovat jako 2x vetsi neposkvrneny disk, na
> : ktery se teprve budou delat partisny ...
>
> 	Myslim, ze k tomuhle by stacilo jen zjistit format superbloku,
> jaky HPT370 BIOS pouziva na svych discich, a prepsat RAID-[01] tak,
> aby pouzil tento format. Melo by k tomu stacit jen trocha reverse-engineneringu
> - vytvorid raid pole, pomoci dd (nebo neceho podobneho na woknech) na to
> nahrnout 0xdeadbeef, a pak projit ty sektory, ktere neobsahuji 0xdeadbeef.

Nemam s tim zkusenosti, ale z dokumentace jsem (mozna spatne)
pochopil, ze RAID v linuxu se dela az nad partisnami a ne nad celym
diskem - tj. na discich /dev/hdX a /dev/hdY udelam partisny (treba
/dev/hdX1 a /dev/hdY1) a z tech si poskladam to pole.

Ale tady je to prece naopak - radic zajisti, ze se detekuje jediny
dvojnasobny cisty disk /dev/hdZ a az ten si rozdelim podle potreby ..

Bylo by to zajimave zkusit, ale bohuzel uz mam na tech discich data a
momentalne s nimi nemuzu takhle vyvadet :(

Mimchodem vyrobce na svych strankach
http://www.highpoint-tech.com/370drivers.htm
pise :

"Note: At this time, the HPT370 Linux patch is compatible with single
disk functions only. (Non-RAID)"

Z toho sem pochpil, ze podpora RAID v linuxu ZATIM neni - treba se
jednou dockame.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s