Tiskarna lp0 off-line

Leos Urban Leos.Urban na iol.cz
Pátek Březen 9 07:55:25 CET 2001

Ahoj,

mam problem s tiskem z Linuxu (RedHat 6.2).
Pri pokusu o pristup na zarizeni mi do /var/log/messages prida radek:
kernel: lp0 off-line
Tiskarna HP4L je samozrejme online a z Windows (jina partition) na ni
normalne
tisknu,
zkousel jsem i menit v BIOSu parametry (deska Abit BH6), bez uspechu.

V souboru conf.modules mam:
alias parport-lowlevel parport_pc
options partport_pc io=0x378 irq=7, auto

Pri inicializaci systemu je ve /var/log/messages:
lpd: lpd startup succeed
kernel: parport0:PC-Style at 0x378(0x778), irq7[SPP,ECP,ECPEPP,ECPPS2]
kernel: parport0:no IEEE1284 device present
kernel: lp0:using parport0(interrupt driven)
kernel:lp0 off-line

Kdyz dam "cat /etc/services|lpr", tak to napise:
lpr:connect: Spojeni odmitnuto
jobs queued, but cannot start daemon

Kdyz lpd shodim a jdu primo:
cat /etc/services > /dev/lp0
hodi do messages
kernel:lp0 off-line

Jadro je standardni, z distibuce.

Jak jsem psal, z Windows to tiskne, zkousel jsem i jiny kabel a ruzne
nastaveni BIOSu.
Ve Windows je u ovladace:
Tiskarna ECP na LPT1:
Primy pristup do pameti: 03