UPS, NUT - Permission denied pro cua0 pri ROOT

Ludek Finstrle luf na gvid.cz
Pondělí Březen 12 19:37:31 CET 2001

Tue, Mar 06, 2001 ve 12:16:15PM +0100 David Bajgar napsal:
> Cus kluci,
>
> mam nasledujici problem ......
> Nainstaloval jsem nut pro ups ......
> ale pri rozjeti driveru pro apcups to vypise permission denied, i kdyz jsem root .....
>
> Ve faqu to popisujou ale pisi tam ze je treba zmenit nastaveni portu tj. /dev/cua0 ... na prava nobody ...... nevim si cve proc ......
> ale resim jak nastavit port ....... zastupce /dev/cua0 se nastavit neda .......
>
> jak na to ?

Nejlepe jak radi ve FAQ. Tzn. bud chown nobody /dev/cua0 (lepsi je ttyS0),
pripadne chmod o+rw /dev/cua0, nebo si stahnout zdrojaky a prekompilovat
s nastavenim jineho usera pri konfiguraci.

Jinak proc se musi zmenit vlastnik je naprosto jasne. Staci spustit
strace blabla (a ve vypisu vidite, ze program si zmeni vlastnika a skupinu
kvuli bezpecnosti).

Luf