Reiser FS - zkusenosti ?

David Jez dave.jez na seznam.cz
Úterý Březen 13 08:13:33 CET 2001

On Mon, Mar 12, 2001 at 04:15:27PM +0100, Jan Vitek wrote:
> co jsem potkal, xfs ma pry byt rychlejsi a navic podporuje acl...
> jenze kdo vi, osobne jsem ho jeste nepotkal
Ahoj vsem zucastnenym,

  Vzhledem k tomu, ze se na konferenci vyskytlo vice dotazu na XFS, rozhodl
jsem se reagovat se svymi zkusenosti.
  Ano, skutecne vypada (subjektivne) vykonneji nez reiser, testovano v jadru
2.4.2-XFS, na samostatnem disku na samostatne particii.
  ACL podporuje, z patchem ziskas podporu ACL do jadra. Utility jsou primo v
patchi, proto ma take asi 3-4 MB :-(

  Nevyhody, ktere mohou vadit:
  - zvlaste ve vyvojovych verzich nekdy zle naimplementovan page_buf (muze
dojit az k OOM)
  - patch je pouze pro jadra 2.4 (posledni release betaverze myslim pro 2.4.0)

  Reiserfs je mlady, ma svoje mouchy a skutecne se muze nekomu stat, ze se mu
cely fs zrusi. XFS ma za sebou delsi vyvoj a je jiz vychytan a celkove dobre
navrzen (OS implementace ma nektera omezeni).
  Zatim nemam tolik casu, kolik jsem si predstavoval, nicmene na backport
patchi pro jadra 2.2 jiz pracuji, takzee snad casem bude.

  viz. http://oss.sgi.com/projects/xfs

> navic u obou mi vadi absence quoty
  Dobra zprava: v poslednich vyvojovych verzich (jako experimental) jiz quoty
pod XFS muzes pouzivat.

Zdravi
  David "Dave" Jez                Brno, CZ, Europe
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz