CBQ podle P.Golubeva

Lumir Unzeitig lunzeitig na volny.cz
Čtvrtek Březen 15 12:31:50 CET 2001

Mel bych dotaz ohledne vytvareni rizeni pasma  a chtel bych to poridit
pomoci skriptu P. Golubeva..

Pouzivam RedHat 7.0 US s jadrem 2.2.16-22 a FreeSWAN 1.8 pro propojeni 2
lokalit.
Lokality jsou pripojeny 128kbit/s do inetu a veskery provoz mezi nima
probiha pres ipsec. Pri vyuziti celeho pasma na jedne strane k jine
komunikaci (ftp, http,..), dojde k prodlouzeni odezvy pri komunikaci mezi
lokalitami (ping-time>2500).
A TO VADI !!
Chtel bych zajistit urcitou minimalni propustnost (19,2k) pro IPSEC
komunikaci a zaroven v pripade nepouzivani teto komunikace, aby byla k
dispozici. Myslim, typicky pripad pro CBQ.

Chtel bych poprosit ty, kteri maji vice zkusenosti s rizenim pasma, zda je
ma myslenka  a navrh v poradku. (casovy pres, zajistit komunikaci s
lokalitou)

Vstupni podminky: externi interface - eth1, rychlost linky 128kbps;
Cil zarucit 19,2kbps do vzdalene lokality.

Rodic-trida pro cele pasmo a filtr pro jakoukoli komunikaci

Soubor -   cbq-1280.shap1
----------------------------------
DEV=eth1,10Mbit,1Mbit
RATE=10Mbit
WEIGHT=1Mbit
PRIO=5
RULE=0.0.0.0,0.0.0.0

Potomek - trida na 19,2kbps a filtr pro IPSEC komunikaci (interface vzdalene
lokality jako destinace)
Soubor cbq-0192.shap2
----------------------------------
DEV=eth1,10Mbit,1Mbit
RATE=19200bps
WEIGHT=2000bps
PRIO=5
PARENT=1280
RULE= , <if_vzdalene_lokality>

Obdobne soubory pro interni interface smerem do LAN.

Zajisti mi tato konfigurace moje pozadavky:
1 - minimalni propustnost pro IPSEC komunikaci do vzdalene lokality ?
2 - v pripade mensich naroku na pasmo nez 19,2kbps dani k dispozici pasma
rodici (a tim padem vsem) ?

Diky za odpoved

Lumir