FAQ: Autofs

Čtvrtek Březen 15 11:48:01 CET 2001

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek píše:
> 	Triku rozumim, bohuzel kdysi na zacatku (2 roky?) jsem zkousel ln -s
> /mnt/floppy /a a pote cd /a a nic...:-(. Alias "a='cd /mnt/floppy'"
> zabral, ale to uz jsem si mohl rovnou udelat "a='mount /mnt/floppy'"
>
> Ze by se neco zmenilo? A co ten zbytek parametru ve /etc/fstab, uz to
> automounter umi (CD z Windows byla skutecne zabavna...;-))?
	Funguje to tak, jak jsem popsal.
$ cd /mnt/cd
způsobí přístup na /misc/cd, který ovládá automount (8).
Stejně tak stačí
$ ls /mnt/cd/
(ano, s lomítkem na konci, nebo aspoň s přepínačem -L)

A automount (8) tvrdí:
       options
              Any  remaining command line arguments without lead­
              ing dashes (-) are taken as options (-o) to  mount.
              Arguments   with   leading  dashes  are  considered
              options for the maps.

Ale všechny jeho možnosti jsem sám nezkoušel.
To vše s balíčkem autofs 3.1.4.