Vyber modemu

frr na eunet.cz frr na eunet.cz
Čtvrtek Březen 15 15:04:16 CET 2001

>Modem pro Linux
>Dobra zprava prichazi pro priznivce Linuxu: na ceskem trhu je
>konecne i homologovany interni PCI modem s podporou pro Linux
>- je jim modem WELL FM-56PCI-HSF.

Ano. Chipset Connexant HSF 56K, zvany tez Soft V.90. Softwarova
emulace V.90. Viz
http://www.modem-help.freeserve.co.uk/chips/conhsf.html
Skoda, ze jeste nikdo nenapsal Linuxovy driver pro chipset
Connexant HCF, ktery je sice Controller-less, ale aspon ma V.90ku
implementovanou v rockwellskem hardwaru.

Osobne mam take jiste zkusenosti z ISP hotlajny a take se priklanim
spise ke standardnim rockwellskym chipsetum (tem kvalitnim, co nejsou
winmodemy). Mam urcite zkusenosti i s modemy ZyXEL a USR. Se ZyXELy
jsem treba nikdy nemel problemy a jejich AT&N je temer (neli uplne)
stejne mocny jako AT+MS u Rockwellu. Ohledne USR: vetsinou jsou to
fajnove modemy, ovsem v nekolika pripadech mi delaly ukrutne
problemy (padavost, ztraty spojeni) a neslo s nima delat nic. Nekdy
se to dalo svest na mistni podminky, jindy to byla mozna vlastnost
konkretni vyrobni serie hardware nebo verze firmware...
To se mi s rockwellskym nonamem nestalo snad ani jednou, pokud to
nebyla zrovna podrazarna typu RPI nebo Winmodem.

Take se mi zpocatku moc nelibil zpusob, jakym Fincom pouziva ve
stredni a vychodni Evrope ochrannou znamku Microcom - ovsem pote,
co jsem nedavno kupoval modem, nezbylo mi nez konstatovat, ze
jejich Microcom Dekporte 56k Voice je skutecne asi nejkvalitnejsi
neznackovy modem na nasem trhu - zejmena v te zaplave mizernych
osizenych modemu na PCI a USB. A take to nevypada tak cerne, kdyz
se clovek podiva, co pod znackou Microcom dnes prodava Compaq
v USA.
Zhruba na urovni tohohle Fincom Deskporte 56k Voice jsou take
ty externi Welly, Askeye apod. Pravdepodobne pouzivaji tentyz
cipset.
Znackove modemy (USR, ZYX) jsou predne o poznani drazsi.
Nekteri moji znami na USR prisahaji, ja mam radsi prehlednou
ovladatelnost Rockwellskych cipsetu.

Frantisek Rysanek