Mandrake 7.2 + supermount + zip

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Pátek Březen 16 12:55:17 CET 2001

On Fri, 16 Mar 2001, Marcel Kolaja wrote:

> Nevim, jak je to nasteveno implicitne v Mandraku, ale mne to funguje
> takto:
>
> xkolaja na faunus:~$ grep 'zip' /etc/fstab
> /dev/zip        /mnt/zip        vfat    defaults,user,noauto            0      0
> xkolaja na faunus:~$ ls -l /dev/zip
> lrwxrwxrwx    1 root     root            3 pro 12 13:07 /dev/zip -> hdd
> xkolaja na faunus:~$
>
> Zipku si pak (po jejim vsunuti do mechaniky) namountuju mount /mnt/zip,
> pred vysunutim zipky nutno odmountovat umount /mnt/zip.

Jasne, takhle to samozrejme funguje.

V MDK je to stejne, vyhoda supermountu je pri praci s CD a disketama
naprosto zrejma, proste se o zadne mount/umount nestaram, vymenuji media
podle potreby.

Jinak co se tyce ZIP, tak se opravdu supermount na tohle medium
nedoporucuje, pricinou je prave zamknuti media.

Resenim je vypnout supermount pro vsechny media: 'supermount disable'
nebo poeditovat radku se zaznamem pro ZIP a tam ten supermount zrusit.

V pripravovane verzi 8.0 se tohle taky jiz osetruje, tam nastavaji zase
problemy s USB zarizenimi, cele to jeste komplikuje kernel 2.4, kdy se
poradne nevi, na ci strane je vlastne chyba.

R.V.