ppp spojenie na 38400

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Neděle Březen 18 09:45:54 CET 2001

 Dobry den,

> mam dotaz ohladne pripojenia RH6.2 k providerovi pevnou linkou (33 kbps).
Spojenie nastavujem cez
> linuxconf a pri zadani "line speed" na 115200 sa spojenie nevytvori. Vytvori
sa len pri rychlosti

Kde sa ta rychlost zadavala? Rychlost spojenia je dana rychlostov serioveho
portu (komunikacia
pocitac-modem) a rychlostou linky (komunikacia modem-modem). V nasich
podmienkach pri
dial-upoch je strop dany rychlostou linky (teoreticky 56k pri nie ISDN v smere
provaider =>ja
a 33600 v smere ja=>privaider). Obmedzuje to dole este nejaka rezia
modemov+TCP/IP.
Ak to nie je digitalna linka. A este sa to da zrazit pomocou PCM (taka mala
krabicka s jednou
linkou k ustredni a z ktorej lezu 4 alebo 10 liniek. Tam sa potom deli prenosove
pasmo, takze kludne
mozete bezat aj na menej ako 14.400 - overene praxou)

> 38400. Windowsy sa vsak bez problemov tymto modemom a na rychlosti 115200
spojili.

Ide o to, aka je to rychlost. Osobne som u Win nevidel viac ako 49000 a je to
len rychlost
pri spojeni modemov, pocas spojenia kolise podla kvality linky. A tu ziskate
jedine
z displaya modemu pocas spojenia (ak tam nejaky mate ;-))

> Moze mat toto nastavenie vplyv na rychlost na linke? Chcem sa uistit, ze nam
chybne nastavenie
> neznizuje rychlost pripojenia do internetu. Dakujem za kazdu prinosnu
informaciu.

Nastavenie modemu sa ovlada pomocou AT prikazov. Hladajte v manuali k modemu ;-)
(volakedy to v manualoch byvalo), alebo na internete.... A treba len skusat,
skusat a skusat...

Vlado
GRAFON dtp studio
Ing. Vladimir Rengevic
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
tel.: +421/849/55 26 153, fax/data: +421/849/55 26 153
e-mail: vlado na grafon.sk, http://www.grafon.sk