INFO: VIA KT133 + ATAPI ZIP 100

Stepan Roh stepan na srnet.cz
Pondělí Březen 19 00:49:45 CET 2001

Zdravim,

zde shrnuji sve dlouhe patrani, proc mi nefunguje interni ZIP a CD-ROM ve
spojeni s cipsetem KT133.

Hardware: cipsety od VIA Technologies Inc. se southbridge VIA82C686B (a
asi i *A), tj. KT133, KT133A, KT266 a vyssi. + IOMega ZIP 100 ATAPI
(mechaniky od NEC a ani jine mechaniky od IOMega tim nejsou dotceny) nebo
starsi ATAPI CDROM (v mem pripade BTC 8x)

Symptomy: Pri kopirovani delsich souboru na ZIP dojde ve Windows k
zamrznuti systemu, v Linuxu k zamrznuti prislusneho IDE kanalu. CDROM
nejde ovladat zadnymi programy a nejde z nej grabovat, pouze cist datova
CD.

Oficialni stanoviska: IOMega mlci, VIA take.

Technicke pozadi: Zrejme chybna implementace starsi verze ATAPI v
southbridgi.

Reseni: Pro Windows staci stahnout IDE Busmaster Driver verze 3.10 a vyssi
(dostupne pouze na strankach nekterych vyrobcu MB a na strankach
VIAHardware.com - na strankach VIA jsou stare ovladace). Tyto ovladace
jsou soucasti VIA 4-in-1 Driver 4.26 a vyssi. Pro Linux jsem reseni
nenalezl. V linux-kernel neni ani zminka a jadro 2.4.2 se zapnutym
CONFIG_BLK_DEV_VIA82CXXX i CONFIG_IDEDMA_IVB ma stejny problem. Take v
zadnem HOWTO ani v dokumentaci jadra nic neni.

Odkazy:

Ovladace pro Windows na VIAHardware:
	http://www.viahardware.com/download/index.shtm
VIA Technologies, Inc.:
	http://www.viatech.com/
Amdmb.com - thread popisujici problem:
	http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?threadid=27063

Doufam ze veskere informace jsou sparvne a ze to nekomu pomohlo.

S pozdravem,

Stepan Roh