Tenky vs. tlusty klient

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Pondělí Březen 19 15:50:43 CET 2001

Blasko Marek schrieb in Nachricht <3AB60A2C.A7353FFF na vuje.sk>...

>A ake ma nato dvovody? vyvoj cez tenkych klientou ma vyhodu v tom ze
>vsetci maju rovnake prostredie a je to lacnejsie.

Otazka je, co by bolo na mieste tych klientov. Ak su to masiny,
ktore by inak boli na odpis, je to lacnejsie.

Ak sa tam aj tak kupi rozumna masina, bude podla mna rozdiel ceny
zanedbatelny. Vyvojar potrebuje velky display, tam neusetrite nic.
Najpomalsi stroj, aky sa dnes da novy kupit, bude na vyvoj
pravdepodobne bohate stacit. Dtto s diskami, snad budete
len potrebovat o nieco viac pamate.

Jednotne prostredie je dolezite, ak ma byt vyvojarovi jedno, za ktory
stroj si sadne - to neviem, ci je v danej aplikacii poziadavkou.
A ziskate nezavislost ludi na sebe, ak chce jeden skusit inu verziu
javy, nebude si na to musiet rezervovat nejaky vikend, aby
neobmedzoval ostatnych.

Vo firme robime na plnohodnotnych PC-ckach (pod NT). Ked treba
robit na HP-UX, ide to v rezime "thin clienta" (na PC-cku iba X server)
a nie je to bohvieco, ovsem tie HP-cka su na dnesnu dobu dost
poddimenzovane, takze to pre tuto debatu nie je prilis relevantne.

Zdravi
--
                                                   Stano