Beginner: Bezpecnost, NFS na HP UX

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Pondělí Březen 19 15:27:48 CET 2001

gevalim na centrum.cz wrote:

> Dobry den;
>
> Jako kazdy zacatecnicky dotaz se nejprve vymlouvam na chabe
> znalosti tematu a nenalezeni potrebne odpovedi v archivu, howtos,
> atd. Zaroven netvrdim, ze jsem nehledal spatne, takze me treba
> jenom, jako obvykle, nakopnete...
>
> Problem je nasledujici - ve firme, jejiz jmeno radeji ani nebudu
> uvadet, se pokousime prosadit pro vyvojare Linux boxy misto PC s
> NT. Sprava Linux boxu bude v zodpovednosti kazdeho jednotlivce,
> nikoliv centralni spravy. V soucasnosti z NT a v budoucnu snad z
> [...]

Tento problem je platform independent a je spise principielniho razu.
Proste, pokud "zlobivy" user nebude mit na cilovem stroji dostatecna
prava na to, aby si vytvoril ucet s id totoznym nejakeho uzivatele, tak
to jednoduse a proste neudela. Pokud musite ponechat id root uzivateli,
prebira zaroven i zodpovednost za to, ze si stroj ohlida sam. Dejte
uzivatelum na vyber:
1) Budes mit id root a svuj stroj si budes administrovat sam (vcetne
podpisu v provoznim radu).
2) Nebudes mit id root, budes mit jineho uzivatele a stroj bude na dalku
administrovat profesionalni spravce.

Praxe obvykle hovori pro kombinaci bodu 1 a 2. Vzdy to vsak zohlednete v
provoznich radech, aby pak zadna ze zucastnenych stran nemela argument
typu "nevedel jsem, ze".

--
Michal Vymazal
gandalf na mbox.vol.cz