Reiser FS - zkusenosti ?

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Úterý Březen 20 10:38:20 CET 2001

| Odesílatel: Karel Zak <zakkr na zf.jcu.cz>
|  Napada mne otazka -- Reiserfs je v jadre az ted a to pravdepodobne z
| duvodu stability (apod.). Cim to, ze Suse ho ma v jadre uz vice jak rok?
|  Podobne je to i z podporou 4Gb RAM, ktera nebyla v oficialnim kernelu,
ale
| byla v Suse.
|
|  Jak to je?

Ja bych rekl, ze je to jen a jen o marketingu (taky jsem ho 3 roky delal).
Vzdyt ostatni distribuce si muzete stahnout z netu jako CD, ale jedine suse
ne (pouze eval, ktery je opravdu vhodny tak na smazani - skoda stahovat).
Takze si ho musite koupit, nebot ho jinak nesezenete. Totiz vsichni, kdo
jej maji, si mysli, ze je to v licenci s nim podobne, jako s Widlema. A
nevysvetlite to.

Vsechno je tedy jen o tom, ziskat nejakou papirovou vyhodu pred
"konkurenci" ktera je jinak zadarmo (nebo aspon za cenu vypaleneho CD).

Podpora 4BG RAM (a take souboru >2G na ext2) je diskutabilni, nebot ne
kazdy HW umi 4G RAM (a ma k tomu odpovidajici velikosti cache) - a navic,
ne kazdy program umi tento potencial vyuzit (RAM nebo soubor).

Ale hezky se to vyjima v reklame.

Nic proti suse. Jejich Live-Eval obcas pouzivam, kdyz nechci nekomu
instalovat linux. Ale uz me taky parkrat po pulhodinove instalaci do RAMky
vysplouch (tuhyk - ne ze by mel malo pameti).

Zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net
               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications