Beginner: Bezpecnost, NFS na HP UX

Radovan Garabik garabik-news na spam.melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Úterý Březen 20 09:44:42 CET 2001

gevalim na centrum.cz wrote:
 : Dobry den;

 : Jako kazdy zacatecnicky dotaz se nejprve vymlouvam na chabe
 : znalosti tematu a nenalezeni potrebne odpovedi v archivu, howtos,
 : atd. Zaroven netvrdim, ze jsem nehledal spatne, takze me treba
 : jenom, jako obvykle, nakopnete...

 : Problem je nasledujici - ve firme, jejiz jmeno radeji ani nebudu
 : uvadet, se pokousime prosadit pro vyvojare Linux boxy misto PC s
 : NT. Sprava Linux boxu bude v zodpovednosti kazdeho jednotlivce,
 : nikoliv centralni spravy. V soucasnosti z NT a v budoucnu snad z
 : Linuxu se stanice pripojuji pres NFS k datum na serverech bezicim
 : pod HP UX 10.20 a 11.00.

 : Jedna z namitek administratora, kterou nedovedu posoudit/vyresit
 : je nasledujici: zlobivy vyvojar si vytvori na linux usera s id
 : rovnym id jineho uzivatele na nekterem ze serveru, a budu se moc
 : tvarit jako on - falsovat soubory a jinak skodit.

 : Je tato namitka opravnena, a da se s ni neco provest, za
 : podminky, ze uzivatelum stanic zustane znamo root heslo?

je opravnena, ale uplne rovnako sa to tyka aj windows NT ako
clientskych stanic.
Kdesi som videl verziu NFS ktora nepusti klienta k datam pokial tento
nebude mat token z kerberosa, bohuzial neviem kde a ako je
to s linuxom a hpux...
ako jednoduche a pomerne spolahlive riesenie sa mi zda neexportovat
/home z hpux (alebo aky adresar sa to exportuje) pre vsetky linuxove
pocitace, ale pre kazdy pocitac exportovat len to k comu ma mat pristup,
napr pre pocitac patriaci cloveku Bill exportujeme /home/bill read-write
(a napisat script ktory na zaklade udajov z passwd a nejakej databazy
klientskych pocitacov vygeneruje /etc/exports je trivialne)

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ melkor.dnp.fmph.uniba.sk     |