Reiser FS - zkusenosti ?

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Úterý Březen 20 12:05:15 CET 2001

Miroslav Petricek wrote:
: David Trcka wrote:
:
:  >> a co kernel 2.4.2 + reiser?
:  >
:  > Urcite ne kernel 2.4.2.
:  > On se tvari jako ze nic, ale ticha voda brehy mele. Pouzivam ho doma a
:  > zrovinka predevcirem mi spolehlive zrusil skoro cely filesystem, pricemz
:  > mi neni prilis jasne, cim jsem ho natolik popudil, aby se mi pomstil. Je
:  > to sice prvni pad 2.4.x, ktery me postihnul, ale dostatecne tvrdy na to,
:  > abych si to pamatoval minimalne do verze 2.4.5 ;)
:
: Trochu me strasite. Ja mam v jednom serveru 2.4.2 a vsechny
: svazky (/, /home i /var) mam na reiserfs. Server ma uptime
: 18 dni (od te doby, co jsem tam dal to jadro) a prozatim
: jsem nezaznamenal problemy (samba, transparentni squid
: cache, qmail, mysql a www pro cca 35 stanic}. Pred tim
: jsem dlouho provozoval reiserfs na jadrech 2.2.x.
:
: Doma mam taky 2.4.2 a reiserfs a rovnez se mi problemy
: vyhybaji.

	Ve 2.4.2 v reiserfs nefunguje spolehlive rozsirovani souboru
s O_APPEND - testovaci skript je pripojen. V podstate kdyz se ma
prekopirovat tail souboru do samostatneho bloku (cili pri rozsirovani souboru)
je za urcitych casovych okolnosti do noveho bloku misto casti puvodniho
obsahu prekopirovan blok nul. V l-k uz na to byl patch (funguje, mohu
potvrdit).

	Asi mesic mame reiserfs na ftp.linux.cz (namisto ext3). Zkusenosti
jsou takove, ze FS objektivne generuje vetsi zatez systemu, a zejmena
nerozdeluje praci prilis rovnomerne na vic disku (mam ReiserFS na logical
volume z asi 5 disku). Ext2/Ext3 diky striktnimu rozdeleni na block groups
opravdu distribuuji soubory po celem svazku.

	Neprilis dobre je to videt i na grafu
http://www.linux.cz/stats/load-year.png
- zhruba od pulky listopadu jel server na novem rychlejsim hardwaru,
	svazek FTP byl ext3 nad RAID-linear.
- zhruba na zacatku unora jsme misto RAID-linear dali LVM a misto ext3
	reiserfs.

	A jeste slibeny testovaci skript. Kdyz ho spustite, mel by
vygenerovat po nejake dobe 20 souboru, ktere budou obsahovat jen mezery
cislice a nove radky. Pokud ho spustite na 2.4.x s ReiserFS, za jistych
okolnosti budou nektere soubory obsahovat znaky NUL.

#!/usr/bin/perl -w

for my $i (1..50) {
        for my $l (1..20) {
                open (STDOUT, '>>'.sprintf("lmin_%02d.out", $l));
                system '/bin/sleep 10';
                system '/bin/echo $RANDOM $SECONDS $$' . ("A" x 300);
                close STDOUT;
                system 'sync';
        }
}