ROZSIRENI: SSH a GRE tunnel = VPN

Úterý Březen 20 14:32:31 CET 2001

> Dalsi vec, na kterou jsem prisel z vaseho rozhovoru bylo to, ze by se za
> tunelem provedlo sifrovani. Ano, dobre, ze zacatku me to pripadalo
> zdlouhavejsi nez moje pokusy, ale asi to bude jedinne reseni, pokud.
> POKUD nekdo nevi, jak vzit data z paketu (pripadne primo z rozhranni)
> zasifrovat do SSH a pak ho nacpat do tunelu.
>
> Uf, zdlouhava teorie, ale protze mi to z 1/2 jede, tak to prece nejak MUSI
> jit, nejde to udelat pres /dev/tap?

	Mel bych tri transparentni reseni:
1. Jak uz psali jini, IPsec, IMHO na tuto zalezitost zbytecne robustni
2. Mate-li zapouzdreni celeho systemu do GRE , nasadne az za GRE projekt
CIPE
3. IPX umi jako bridging CIPE rovnou tunelovat

	Jak jsem rekl, celou dobu se bavim o transparentnich tunelech ala VPN,
nikoli o ucelych cestach...

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno