Klonovani ext2

Ivan Bibr ibibr na tsbohemia.cz
Středa Březen 21 22:11:00 CET 2001

On Wed, 21 Mar 2001, Zdenek Svarc wrote:

> Mmm, klonoval jsem pres Norton Ghost hadr o velikosti 1280 Mb
> (hda1jako ext2 a hda5 swap) na uplne stejny hadr. Pak jsem z noveho
> zkusil nabootovat a vypadalo to jedle az na vyzvu k rucnimu spusteni
> fsck.ext2. Jenze rucni kontrola vyhodi:
>
> The filesystem size (according to the superblock) is 281728 blocks,
> zatimco psychycal size of the device is 221224 blocks.
>
> Nevite co s tim ?
>
>     zd

 Ghost neni na tohle zrovna nejlepsi software. Take jsem ho zkousel pouzit
protoze je ze vsech podobnych jednoznacne nejproduktivnejsi ale narazil
jsem na par problemu.

 Po klonovani byval obsah disku ve velmi spatnem stavu. Chybely soubory
(jednouskoro cely /usr/bin, to byla legrace) - projevoval se i Vami
popsany problem s velikosti partition. Zkousel jsem to tak 10x a nikdy
jsem nebyl na klonovane masine bez problemu.

 Vrcholem vseho byl pokus stlacit pomoci komprese 2GB tak aby se to vlezlo
na CD - po nastaveni komprese na high jsem ze zdrojove 2GB partition
dostal cca 2.2BG image! Bzip2 to zvladl na 500MB! Zrejme to jeste nemaji
uplne vychytane.

 Dd je bezkonkurencni (na stejny disk ovsem) - takze zkuste jej.

S pozdravem

				Ivan Bibr
--
  Mgr. Ivan Bibr 			bibri na tsbohemia.cz