zpracovani souboru e-mailu pomoci skriptu

Čtvrtek Březen 22 09:00:36 CET 2001

On Wed, 21 Mar 2001, Kosar Martin wrote:

> Zpracovavam skriptem soubory e-mailu od skupiny definovanych uzivatelu.
> Vezmu soubor a presunu jej do jineho adresare, aby mi do nej sendmail v
> prubehu cteni nezapsal. Skript spoustim jako root, zda se, ze vsude mam
> pristupy a kdyz chci soubor mailu z adresare sendmailu presunout, nepodari
> se. Na druhem pocitaci to tak funguje bez problemu, nikdo by s tim souborem
> pracovat nemel ( je to testovaci).

Nenapsal jste, jakym zpusobem ten soubor zpracovavate. Podle Vaseho popisu
do vypada dost obskurne.

Prvni moznosti je, ze se program zpracovavajici prisly mail napise do
souboru ~./.forward (za trubku) a pak plati pravidlo o restricted shellu
(je treba vyrobit symbolickou linku z adresare /etc/smrsh na ten
zpracovavajici program).

Druha moznost zahrnuje pouziti procmailu (man procmailrc).

V obou pripadech je potreba pocitat s tim, ze spusteny skript bude mit
omezena prava a v obou pripadech prichazi mail na standardni vstup tech
skriptu, takze neni potreba nic presouvat a bat se, ze se soubor prepise.
Docane soubory by si mel ten skript vytvaret bezpecnym zpusobem (tj. neco
jako pouzit treba v shellu mktemp /tmp/temp.XXXXXX)

--
                        Milan Kerslager