Bootovaci skripty.Jak to presne funguje?+dalsi otazky...Zacatecnik

Zkoumalek zkoumalek na seznam.cz
Čtvrtek Březen 22 23:12:11 CET 2001

Dobry den

Zajimalo by me, jak to chodi pri bootu. Co je ucelem /etc/rc.d/rc a /etc/rc.d/rc.sysinit a /etc/rc.d/rc.local a jaky je mezi nimi rozdil? Do ktereho mam dat kod, ktery zapina Num Lock pri spusteni pocitace?
Jak funguje mechanismus /etc/rc.d/init.d a /etc/rc.d/rcX.d? To se patricny adresar /etc/rc.d/rcX.d prochazi a vse, co v nem je, tak se spusti?

Mam na svem pocitaci KDE i Gnome. Rad bych si Gnome odinstaloval,akorat nevim, jastli staci odinstalovat patricne balicky nebo musim jeste nekde neco prenastavovat, aby mi nabihalo KDE. Pokud dam initdefault=5, tak mi to nabootuje do KDE, ale pokud nastartuji jen do konzole a pak dam startx nebo xdm, tak se startuje Gnome. Kde bych to mel prenastavit, aby se spoustelo KDE?
Pokud spustim KDE (nebo Gnome), nikdy nevim, jak se Xserver vypne. Pokazde, kdyz jej shodim, tak se nahodi znovu. Jde to ukoncit tak, abych se po ukonceni vratil zase hezky do shellu?

Dalsi problem mam s nastavenim sitove karty. Problem je v tom, ze mam karty 2. eth0 a eth1. Eth1 se mi nainstalovala "sama" pri instalaci Linuxu. Stacilo nastavit IP adresu, masku,..., ale ta druha eth0 se mi nenastavila. Pokusil jsem se ji nastavit pomoci ifconfig, ale po restartu se mi nastaveni ztratilo. Mohli byste mi poradit, cim to je? Kdyz jsem pouzil netconfig, tak mi to umoznilo nastavit pouze 1 kartu. A pekne jsem si tim rozhasil nastaveni te eth1. Otazka zni, jak zprovoznit druhou sitovku, aby se mi to zapamatovalo?

Predem dekuji za vase odpovedi.
T. Zkoumalek
Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani? http://prace.seznam.cz