samba a vfat

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pátek Březen 23 09:26:14 CET 2001

> Mám drobný začátečnický problém. V Linuxovém serveru je disk s archivem jako
> vfat v šuplíku (kvůli možnosti přenosu na počítač s win). Bohužel z windows
> prostřednictvím samby jej mohu pouze číst, nemohu na něj zapisovat (z Linuxu
> na něj mohu jen jako root). Mount s parametry -o uid=nnn, -o gid=nnn jsem
> zkusil, create mode = 0755 v smb.conf mám nastavené. Naprosto mě nenapadá,
> co bych tomu ještě mohl udělat. Děkuji předem za jakoukoli odpověď.
>  Zdravím...
>
> Milan Dobeš

Pouzivam to podobne - externi disk na LPT, na nem FATka. Pripojuje se
jak do Woken tak do linuxu.

Kdyz ho pripojim na linuxovy server a pripojim si jeho adresar ve
woknech pres sambu, normalne se pripoji a jde cist i psat. Po
odpojeni ve woknech se uvolni i na serveru a da se odpojit a odnest
..

/etc/fstab :
/dev/pda1 /mnt/exthdd vfat
noauto,quiet,user,noexec,iocharset=iso8859-2,codepage=852,defaults 0
0

(je to zarizeni pda, ale v principu je to jedno).
/etc/smb.conf :
[exthdd]
        comment = Prenosny disk
        path = /mnt/exthdd