X windows - graficka karta

Michal Kaspar xkasm08 na vse.cz
Neděle Březen 25 13:51:42 CEST 2001

On 24 Mar 2001, klimax wrote:

> Nainstaloval jsem si Linux Rad Hat 7.0 a chtel jsem i nejaké desktop
> rozhraní.
> Ale nepodařilo se mi deteknout graf kartu (GeForce 2MX).
> Stahl jsem si drivery na kernel od vyrobce karty, ale stale to nefunguje.
> Nemohli byste mi poradit, jak tuto kartu nakonfigurovat, aby fungovalo X
> windows

Co Vám nefunguje? Co jste udělal? Z Vašeho popisu bohužel nelze poznat,
kde jste udělal chybu. Jestliže jste postupoval podle návodu od NVidie,
mělo by to chodit. Stručně řečeno:
Zkompiluju modul do jádra. Ten by se měl automaticky zavést. Zavedl se
(/sbin/lsmod)?
Nainstaluju z rpm NVIDIA-GLX. To by mělo odstranit některé soubory z Mesy
a XFree86. Informuje Vás o tom. V /usr/lib/ máte soubory libGL.so.1.0.xxx
a libGLcore.so.1.0.xxx a linky libGL.so libGLcore.so, které na ně ukazují.
V /usr/X11R6/lib/modules/extensions/ máte soubor libglx.so.1.0.xxx a link
libglx.so na něj ukazující. Zároveň tam NEjsou soubory libGLcore.a a
libglx.a respektive maj na začátku xxx.
V /etc/X11/XF86Config máte v sekci, kde se nastavuje ovladač grafické
karty (Device, identifikátor Vaší karty, který je dále použit v sekci
Screen) řádek
        Driver      "nvidia"
Do /etc/modules.conf přidejte řádek
alias char-major-195 NVdriver
který zajistí natažení modulu do jádra při startu X.
Spustíte XFree86 a všechno funguje včetně HW akcelerace v 3D.
Pakliže to nefunguje, prohlídnete si výpis na obrazovce a
/var/log/XFree86.0.log a zjistíte co je špatně nebo sem pošlete relevantní
části.
Další možnost je stáhnout a nainstalovat XFree86 verzi 4.0.2, která
obsahuje ovladač karet GeForce (bez HW akcelerace 3D), jak už tady někdo
navrhoval. Pak neuděláte nic z výše uvedeného a pomocí XFree86 -configure
vytvoříte základní XF86Config a ten ručně doupravíte.
Pakliže chcete aby Vám někdo poradil, musíte popsat stav, který na Vašem
počítači nastal a poslat co nejvíce dostupných informací. Z Vašeho dotazu
se nedáte zjistit kde je problém, a jestli chyba není třeba v tom, že Vám
nejede fontserver.

--
Michal Kaspar

VSE Praha