Prenos uzivatelu

Pondělí Březen 26 09:16:20 CEST 2001

On Mon, 26 Mar 2001, Radek Andrs wrote:

> Jeste bych mel  neco :
>
> Chci vymenit server a nejak si nejsem jisty jak optimalne prehodit vsechny
> uzivatele na novy (vim, optimalni je znova je tam zavest, ale pri cca 400
> lidech je to dost moc).
>
> Staci prenest /etc/passwd, /home, /var/spool/mail, /etc/groups ?
> - popr. jeste /etc/shadow ?

Nejdrive /etc/passwd, pak /etc/groups a /etc/shadow a pak to ostatni.
Jeste snad /etc/aliases pro sendmail.

/home, /var/spool/mail, /var/spool/cron pak prenest pomoci taru nebo cp -a
nebo cokoliv jineho (dump & restore. Midnight Commander atp) - v podstate
cokoliv, co hlavne zachova vlastnictvi souboru.

Obvykle je vyhodne zachovat nove uzivatele s nizkymi cisly (nobody, xfs,
...), protoze prislusne programy jsou tak nakonfigurovany (a je nastaveno
vlastnictvi pripadnych adresaru na tyto nove id). Takze do /etc/passwd a
/etc/shadow pridat jen to, co ma vetsi ID, nez 500 (obvykle na 500
zacinaji uzivatele).

--
                        Milan Kerslager