History of Unix and Linux (long)

Úterý Březen 27 07:43:46 CEST 2001

> Základním testem pro UNIX byl přenos v7 na počítač jiného typu, a to

	Skutecne verze 7?

> doporučení SVID (System V Interface Definition), které stanovuje základní
> přenositelnost programů pro UNIX na úrovni zdrojových textů vzhledem k
> voláním jádra, jež normalizuje. Dnes známá SVID3 je obecně uznávaným

	Proc se tedy standardizuje zpetne System 5?

> V normalizačních snahách hraje důležitou roli evropská skupina výrobců
> X/OPEN (zal. r: 1984), vydávající doporučení (X/OPEN Portability Guide),
> které se v podstatných partiích zcela shoduje s SVID.

	Tak mne napada, kdy ze zacal Bill zamorovat svet svymi smesnymi okynky?
Rok 1984 to rozhodne nebyl...;-))))

> U.S.A.) pod evidencí Standard 1003.1 - 1988 a definuje standardní rozhraní
> operačního systému a prostředí na bázi UNIX. POSIX je ale obec­nější normou,
> snažící se definovat přenositelnost programů na úrovni zdrojových textů tak,
> aby byly přenositel­né mezi různými typy operačních systémů.

	To je opradu hezka teze, uz se tesim az program z UNIXu skutecne
prelozim kompilatorem, aspon ve Win2000 nebo WinNT a skutecne bez zasahu
do source bude slapat k me chuti, zatim je tento POSIX alespon ve WinNT
pouze na papire... nevite z praktickeho (nikoli marketingoveho) hlediska
jak jsou na tom Win2k Server apod.?

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno