ext2 loser: Spadlej disk... :-(

Jan Polacek Jan.Polacek na f21.n420.z2.gate.fidonet.cz
Pondělí Březen 26 18:30:02 CEST 2001

Zdarec All,

Nejak se mi seskladala ext2 partition na prenosnym disku. Neni to zas
az tak strasna tragedie, protoze sem na tom mel asi tak 400MB
linuxovych softu, ktery sem chtel vypalit, ale i tak bude peknej vopruz
to kdyztak znovu hledat a downloadovat. Kdyby se mi to stalo na fatce,
tak bych z toho ty data dokazal z vetsi casti vyzdimat i kdybych mel tu
fatku psat rucne, ale ext2 vubec neznam a vubec nevim, jakym zpusobem
bych to mel opravit. Data na tom disku fyzicky na beton zustaly.
Myslite, ze by slo trebas jen znova vytvorit stejnou partition a data z
ni precist? Kdyz to udelam, prijdu v tom pripade o alokacni tabulku?
Kdyz bych to udelal na fatce napr. fdiskem, tak ano, ale mohu si ji
predtim diskeditem z fyzickeho disku ulozit jinam do souboru a potom
zpetne nakopirovat... jak to mam udelat tady?
Jsou na to naky softwarovy udelatka?
Disk se v soucasne dobe tvari tak, ze kdyz pustim fsck, tak fsck
napise, ze disk ma nejake naprosto brutalne velike a totalne nesmyslne
cislo clusteru....
Pokud je nejaka moznost, jak ext2 i takhle rozhozene opravit, poradte
mi prosim pokud mozno co nejpodrobneji jak, rad bych se to kdyztak
naucil na tomhle disku, kde mi (teoreticky) o nic nejde, abych pak neco
neposral na disku, na kterem by mi opravdu zalezelo.

Diky
                                                  Honza đB-Q