suspend to disk na notebooku Compaq

frr na eunet.cz frr na eunet.cz
Úterý Březen 27 16:26:39 CEST 2001

OK, tak ja se taky pochlubim.
Mam Compaq Armada M700, na nem nouzova FAT partition s W95
a pak ext2 s RH6.2.
Jak jsem cpal do woken vsechny ty Compaci systemove doplnky,
nekde cestou mi to vyrobilo na disku 130M soubor, do ktereho
se to zrejme umi hibernovat.
Naprosta vetsina veci fungovala tak, jak je nasypal na disk
instalator z CDcka - predevsim jsem koukal jako vrana,
ze funguje modry "uspavaci knoflik" (suspend to RAM), apm
a apmd. Samo to naslo grafiku atd.

Bohuzel to nenaslo zvukovou kartu, nefungoval modem na PCMCIA
karte a taky jsem musel zvednout velikost bufferu pro grabovani
audia - takze jsem  prekompiloval jadro a musel jsem taky
prekompilovat PCMCIA. Ale v zasade jsem dost nechapal, co
vsechno redhat nasel.

"Suspend to disk" normalne nepouzivam. Staci mi suspend to RAM
- ten zbytek stavy, co zbyva v baterce, mi zatim vzdycky
bohate stacil na dojezd domu (k nabijecce).
Nicmene jsem si hibernaci z windows vyzkousel a obcas se mi
stane, ze se zahibernuje linux - SAM!!!, kdyz na nej delsi dobu
nesaham. Proste se na chvili zakoukam z okna a najednou
zjistim, ze se asi dvacet sekund toci harddisk a pak je ticho.
Je to zvlastni - dokumentace k apmd pribalena v RH6.2 tvrdi,
ze Linux v soucasnosti hibernovat neumi.
Mozna, ze to dela APM BIOS. Treba si linux mysli, ze mu posle
"suspend to RAM", ale BIOS to interpretuje jako "suspend to
disk". Modre tlacitko a `APM -s` funguji jako Suspend to RAM.
Docela mne potesilo, ze linux usne a zase se probudi vyrazne
rychleji nez windowsy - jenom je po probuzeni potreba (alespon
u meho RedHata) vypnout Scroll Lock (Fn+Scroll), ktery se zrejme
pri suspendu zapne.
Nevybavuju si, co dela APM -S - podle dokumentace by APM -s melo
byt "stand-by" a APM -S by melo znamenat "suspend" (to RAM).

Frantisek Rysanek