Chyba

frr na eunet.cz frr na eunet.cz
Úterý Březen 27 16:01:59 CEST 2001

Nevim, jestli to takhle funguje i na stolnich systemech
a jestli je k tomu potreba APMD nebo staci podpora signalizace
flakani procesoru v jadre ("idle"), ale ja jsem si na tohle
nabehl s notebookem - resp. s jeho baterkou.
Nabiju ji co se do ni vejde. Tak hodinu z ni pracuju, `apm`
hlasi kolem 50 % nabiti, ale kdyz pustim neco narocnejsiho
na procesor (make), najednou notebook vytuhne (rozsypany caj).
Kdyz se k tomu pridaji intenzivnejsi diskove operace, je to
primo lozene. Baterka je jeste dost nabita, ale je moc mekka,
aby dodala dostatecny proud.
To docela nastve, Windows na tu baterku jedou bez problemu
ke dvema hodinam, i kdyz swapujou jak divy.
Oni totiz wokenni ovladace pro hardware toho notebooku
(APM), kdyz detekuji odpojeni sitoveho napajeni, srazi
takt procesoru natvrdo na polovinu (a zrejme kaslou
na detekci idle time). Procesor je nejakej mobile Celeron.
Zato Linux IMO procesor za normalnich okolnosti zpomaluje
co to jenom jde - ale kdyz ho potrebuje, nebere si servitky.
Normalne je slyset, jak spinany zdroj toho notebooku zacne
pistet (resp. rusit audio system), kdykoli je procesor
vytizeny. Kdyz clovek scrolluje po obrazovce nejakym textem
treba ve VIcku, jen si tak lehce pobzukuje.
Ale jak rikam, staci spustit make, a nemusi to byt zrovna
preklad jadra, staci muj maly projektik zvici nekolika set
radku C/C++. Nebo treba lynx na vetsi kus HTML (cca 1 MB)
- typicky nejaka dokumentace. Nez si to Lynx posbira,
buch a je po legraci - dosla stava.

Nerad bych, aby mne tu nekdo spatne pochopil: linux na
notebooku je SUPER vec :)

Frantisek Rysanek

peak na argo.troja.mff.cuni.cz (Pavel Kankovsky) wrote in