PostgreSQL tvrdi ze 26-1=24

POLÁČEK Petr petr.polacek na hus.br.ds.mfcr.cz
Středa Březen 28 08:31:14 CEST 2001

Mam problem s pocitanim datumu v PostgreSQL. V tabulce POMDATE mam polozku
DATUM typu datetime. Na jednom miste programu se zjistuje predchozi den ke
dni v tabulce ulozenem. Konkretne:

update pomdate set datum=datum-1 where ...
select datum from pomdate where ...

Uz nejakou dobu to perfektne funguje, az vcera jsem narazil na problem. Kdyz
je v poli DATUM hodnota '3-26-2001 00:00:00', tak po odectu jednoho dne vyse
zminenym postupem se tam ulozi '3-24-2001 00:00:00'.

Proc toho 25. brezna preskakuje? Jedine co mne napada, je ze to ma
souvislost s posunem mezi zimnim a letnim casem. Jenze ten byl sice 25.
brezna, ale mezi 2 a 3 hodinou rano. Nebo to Linux dela hned o pulnoci a pak
je pro nej cas 25.3.2001 0:00 nesmyslny a nejakou kumulaci chyb PostgeSQL
provede odecet dne dvakrat?

V me aplikaci absence Nedele 25.3.2001 sice nevadi, ale rad bych v tom mel
jasno, abych si na to dal bacha az budu delat neco, kde by to vadilo.
System je RH Linux 6.0 CZ s PostgreSQL 6.5.2

Diky za pomoc a i pripadnou radu, jak odecet dne resit lepsim zpusobem,
ktery by nemel takovy problem.

Petr

Petr Polacek
Spravce IS FU v Hustopecich