PHP3 a Qmail

Michal Krause michal na krause.cz
Středa Březen 28 11:44:57 CEST 2001

On 28/03/2001, Miroslav Petricek wrote:

> Pokud se ptáte na PHP, tak se zřejmě nic nemění, protože qmail je
> obyčejný MTA a chová se stejně jako každý jiný MTA. Navíc obsahuje i
> wrapper na sendmail, takže funguje i většina programů, které pracují
> přímo s binárkou sendmail.

Mel bych k tomuto tematu jeden poznatek. Nedavno jsem resil problem, ze
zpravy odeslane z PHP mely v Return-Path moji adresu. Trvalo mi docela
dlouho, nez jsem zjistil, ze qmail pouziva k identifikaci uzivatele
promenne prostredi QMAILUSER, MAILUSER, USER nebo LOGNAME a ze kdyz
spustim Apache jako root po su z meho uctu, tak je zustane nektera z
nich nastavena na muj login. Takze doporucuji ve startovacim skriptu
Apache udelat "cistku" a nastavit QMAILUSER na neco rozumneho.

S pozdravem
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vseci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka