natazeni modulu scsi radice pri startu

Středa Březen 28 23:02:19 CEST 2001

On Wed, 28 Mar 2001, Jan Emmer wrote:

> Nedari se mi donutit RH 7.0, aby pri startu natahl modul SCSI radice.
> Kdyz po startu jako root zadam
> modprobe SCSI_modul
> tak mi to funguje.
> Zadal jsem
> alias scsi_hostadapter SCSI_modul
> do modules.conf, ale nic se nedeje.
> Po konzultaci s kerneld-minihowto jsem pridal jeste
> alias scd0 sr_mod               # sr_mod for SCSI CD-ROM's ...
> a taky nic...
> Asi otravuju prkotinama, ale nevim jak dal

Pokud chcete mit modul natazeny uz pri startu, muzete ho zaradit do initrd
image (ten se natahuje pomoci LILO). Tento soubor vytvorite prikazem (pro
posledni jadro 2.2.17-14 z updates od RH):

mkinitrd --preload=SCSI_modul /boot/initrd-2.2.17-14.img 2.2.17-14

A do /etc/lilo.conf date do prislusne sekce s jadrem, ktere natahujete pri
startu, radku:

  initrd=/boot/initrd-2.2.17-14.img

Pak spustite lilo a po rebootu by mel byt modul zavedeny jeste pred
startem startovacich skriptu.

Pokud Vam vadi, ze se modul nezavede sam v okamziku, kdy se snazite treba
namountovat SCSI disk, ktery je na tom radici pripojen, mate spatne vazby
mezi zarizenimi a moduly a bude treba si dukladneji precist Kerneld
mini-HOWTO.

--
                        Milan Kerslager