CBQ vs. RED - traffic shaping

Dusan Sys sys na spk.cz
Čtvrtek Březen 29 16:13:07 CEST 2001

Zdravim linuxaky,

Uz nejakou dobu se potykam s problemem omezovani rychlosti pres CBQ smerem z naseho serveru k uzivatelu na bezdratu. CBQ funguje spolehlive a jak se od nej predpoklada ( asi pri 160 tridach ), ale problem nastava v pripade, ze je linka extreme zatizena ( napriklad ucebna ve skole kde kazdy stahuje v 5ti onkech ). Potom se stava, ze mi mrtg ukazuje traffic vyssi az o 40% ( a na 2 Mb lince je to uz pekny balik dat ). Tech 40 % uz sice k uzivateli nedorazi protoze se pakety zahodi, ale zatizi se nase linka do internetu. Mam zjisteno, ze se to stava pri techto podminkach

1. linka je extreme vytizena
2. stahuji se kratke soubory (html stranky ) z mnoha pocitacu najednou.

Dle meho nazoru stanice vygeneruji spoustu pozadavku ktere odeslou. Data dorazi na server kde se dropnou a k uzivateli se jiz nedostanou.

Da se omezit aby se data jiz nedostala ani na nas server neboli se omezilo pro prekroceni limitu odesilani pozadavku ???

Experimentoval jsem s RED ktery by to mel resit , ale dokumentace je velice skromna a tak jsem neuspel.

Diky za kazdou radu

Zdravi Dusan Sys