Velky pocet uzivatelu a pomale prihlaseni

Radovan Garabik garabik-news na spam.melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Čtvrtek Březen 29 20:24:55 CEST 2001

Petr Cech <cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz> wrote:
 : Miroslav PRAGL napsal:
 :> co passwd na ramdisku :-O ?
 :>

 : to uz radsi v ty soubory v db (cd /var/lib/misc && make)

kedze ma to zaujimalo, urobil som si male porovnanie:
na pocitaci amd k6 500 MHz, 65MB RAM som pridal do passwd
a shadow 32768 dalsich uzivatelov a skusal som sa nahlasit ako
posledny z nich.
pocitac nebol inac nicim (vyrazne) zatazeny
subjektivne bolo vidiet rozdiel, po zadani mena (su) trvalo
zhruba sekundu kym sa spytal na heslo, a potom asi dalsie 3 sekundy
kym sa autentifikoval (aj v dalsich pokusoch - ked uz subory boli urcite v
cache).
Po pouziti databazy v /var/lib/misc bolo nahlasenie sa
prakticky okamzite (prestavky nepozorovatelne), rovnako ako ked
som zrusil databazu a aj spominanych 32768 uzivatelov a zostalo
tam len povodnych 130.

| Radovan Garabik  http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik |
| __..--^^^--..__         garabik @ fmph . uniba . sk       |