Pro pobaveni - dotaz na LN ohledne pripadu "vir Winux"

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Pátek Březen 30 09:51:32 CEST 2001

Zdravim vsechny
Dnes rano jsem se dobre pobavil a rad bych se o to podelil s konferenci.
Snad se proto nebudete zlobit.
Jsem opravdu zvedav - jakou odpoved dostanu od redakce Lidovych Novin.
Tady je muj dotaz, ktery jsem poslal pred chvili redakci Lidovych Novin
na internet na lidovky.cz
Mozna to vsem na prvni pohled nebude jasne, ale podivejte se na to, co
napsali a pak se v duchu zamyslete.
Nejde o to, ze chteli varovat pred novym virem - to je chvalihodne,
jisteze. Ale obsah toho sdeleni.......
Mohu se zeptat pritomnych ucitelu/ucitelek , profesoru/profesorek ,
zkratka pedagogu - kolikrat by dotycneho autora/nestastnika vyhodili od
zkousky?

-------- Original Message --------
Subject: Dotaz na clanek Virus postihující Windows i Linux je z ČR
Date: Fri, 30 Mar 2001 09:43:49 +0200
From: Michal Vymazal <gandalf na mbox.vol.cz>
To: internet na lidovky.cz

Vazeni, rad bych se vasi redakce zeptal, jak vznikl tento odstavec.
Vir Winux se spouští dvojitým kliknutím na napadený program či přílohu
elektronické pošty. Je napsán v primitivním programovacím jazyku
"assembly language" (stavebnicový jazyk). Právě ten umožnil napadnout
jak Windows, tak i Linux.

A moje dotazy zni:
Jedna se o "prevzaty" text - nebo je dilem nektereho ze spoluautoru redakce?
Zkusil si autor odstavce oba dva operacni systemy nainstalovat a provest
to, co napsal?
Co to je "stavebnicovy jazyk". Nema autor nahodou na mysli assembler?
Jak souvisi assembler s moznosti "dvojiho kliknuti" na program ci
prilohu posty?
Je ve vasi redkaci zvykem dosle zpravy proverovat, pripadne postavit
vlastni model a na nem vyzkouset postupy, ktere se chystate uverejnit?

Predem dekuji za vase odpovedi. Doufam, ze priste budete psat seriozne,
bez hlouposti a autori clanku ponesou zodpovednost (spolu s redakci) za
to, co napisi. A samozrejme - napred si postupy (ktere se chystaji
uverejnit) vyzkousi.

Hezky den

--
Michal Vymazal