CBQ vs. RED - traffic shaping

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pátek Březen 30 16:38:20 CEST 2001

sys na spk.cz (Dusan Sys) writes:

> Ti uzivatele maji ale sve servery takze delay pools nepripada v uvahu.
> Potreboval by jsem spise nejake informace o RED filtru, pripadne nejake
> ukazky konfigurace

RED (Random Early Detection) je koncova qdisc, ktera dela jenom to, ze
zacina zahazovat pakety jeste drive nez dojde k uplnemu naplneni
fronty. Cim delsi fronta, tim vic vypadenych paketu. Timto umozni
protokolu TCP snizeni rychlosti.

Pouziva se v kombinaci s CBQ.

BTW: ctete zdrojaky: /usr/src/linux/net/sched/sch_red.c tam je to
popsano celkem dukladne.

Brno, Czech Republic