C/C++ libraries for linux again (a little longer)

David Janko djanko na infoware.cz
Pátek Březen 30 18:21:58 CEST 2001

Dne pá 30. březen 2001 17:49 jste napsal(a):

> Cim dal tim vic se utvrzuji v nazoru, ze skutecnosti vlastne nechcete
> programovat v Cecku. Spis bych to videl na Perl, Python nebo neco
> podobneho :). Paklize se o vsechno nepostara jedina knihovna (coz by ale
> byla priserna mrcha) a nebo pokud to neumi zakladni datove typy
> zvoleneho jazyka, nelze proste pocitat s kompatibilitou mezi knihovnami.

Python se mi celkem libi, perl ja velice nerad (omlouvam se predem vsem
perlarum) ale preci jen mam rad volnost cecka - to ale neznamena, ze bych
chtel nizkourovnove resit veci, ktere rychleji a nekdy i lepe vyresim pres
vysokourovnove nastroje. A kompatibilita knihoven - jestlize glib resi jedno,
pak by nad ni mohli vznikat dalsi, ktere jeji typy pouzivaji a implementuji
dalsi fce ....
Ale mozna bych mohl zkusit PHP jako skriptovaci jazyk, uz sem si s nim hral a
celkem uspesne ;-).

> Na to jsou zase jine funkce (tusim mysql_fetch_field a spol., ale nejsem
> si jist, viz manual).
Ano, muzete ziskat jmena sloupcu a pak si je _sam_ dat do asociativniho pole
(a s pomoci glib by to asi nebylo tezke) ale kdybych uvazoval takhle, tak
nepotrebuju SQL server a napisu si jednoucelove vyhledavani pro danou
aplikaci (nebo i ten regexp) - a pak chcipnu hlady, protoze nebudu konkurence
schopny ;-).

> To je vec osobniho nazoru.

Jeste jednou dekuji, ale pomalu se odklanime od tematu prvotniho dotazu -
necekal jsem ze dostanu jednu idealni knihovnu (ani vice idealnich ;-)).
Spise by me zajimali nazory na ruzne knihovny ktere neco z toho co jsem psal
implementuji - typu: tahle umi to a to a to a je v C++ a pekne udelana
(jednoducha, stabilni, rychla) , jen mi na ni vadi to a to, dobre se s ni
dela spolecne s touhle protoze ... a mohla by se proto hodit || nehodit.