problem console

Brano Zarnovican zarnovican na pobox.sk
Pátek Březen 30 19:04:20 CEST 2001

> Dobry den,
>
> mam veliky problem. Chtel jsem provest zalohu linuxu tak, ze ho nainstaluji
> k obrazu svemu, vse si nastavim, pak ho zataruji a vypalim na CD.
>
> Pak jsem si udelal bootovacku linuxu, ktera ho z toho CD zpatky nasype na
> ext2. No a pak jsem si myslel, ze vlozim disketu bootovaci, najedu do
> Linuxu, napisu LILO a budu to mit jako puvodne.
>
> Ale ouha, vse mi chodilo skvele, ale dnes, kdy uz to potrebuji a zkousel
> jsem to na zaver, jak to funguje, mi po rozbaleni z CD a nastartovani z
> diskety pise znamou hlasku

> [...]

Tato hlaska v 90% pripadoch znamena, ze kernel nemoze spustit init.
Skontrolujte si ci kernel vypisal:
VFS: Mounted root (ext2 filesystem) readonly.
Par krat sa mi uz stalo, ze som ako root mountoval inu particiu, ale vravite
ze v tom problem asi nie je..

Potom prava a dostupnost..
# ls -l /sbin/init
-rwxr-xr-x    1 root     root        30672 Mar 30  2000 /sbin/init
ci ma kniznice..
# ldd /sbin/init
        libc.so.6 => /lib/libc.so.6 (0x40018000)
        /lib/ld-linux.so.2 => /lib/ld-linux.so.2 (0x40000000)
Tu by som mozno pre istotu dal
# ldconfig -r <kde-mate-ten-root-prave-namountovany>

Potom by som skusil nieco ako
boot: linux root=/dev/hda6 init=/sbin/sash
(V mojom distre je to staticky zlinkovany shell)

BranoZ