rozdil mezi GNOME a KDE

David Kuzela david na kuzela.cz
Sobota Březen 31 15:31:11 CEST 2001

Martin Dostál pise:
> Chtel bych se zeptat, jaky je rozlil mezi GNOME a KDE. Nezajima me to, jak

Hlavni je ten, ze KDE je psane v C++ a GNOME v Ccku.

> to vypada a co to dela, ale jak to funguje. Cemu se vlastne rika Gnome a
> cemu KDE. V cem je rozdil. Vypada to velice podobne. Je to jen rozdil v
> konfiguraci stejne veci, nebo podobna konfigurace ruzkych veci ?

Co se GNOME tyce doporucuji navstivit http://developer.gnome.org/arch/,
pokud vas zaujme pak neopomente http://developer.gnome.org/doc/GGAD/.
KDE jsem nezkoumal, ale predpokladam, ze na http://www.kde.org nejspis
nejakou dokumentaci najdete :-).

> Moje predstatva je takova, ze Gnome nebo KDE je ta cast, ktera se stara o
> vykreslovani oken a to co je videt (lista s programy, nemu...) jsou dalsi
> programy, ktere jsou pusteny a jsou stejne pro Gnome i KDE.

To neni moc presne -- o vykreslovani "oken" resp. widgetu se staraji
knihovny gtk+ a qt; gnome a kde jsou knihovny o uroven vys, napr. gtk+
umoznuje vykreslit tlacitko -- gnome obsahuje funkci, ktera vytvori
cely toolbar (lista s tlacitky). Gnome ani KDE se ale neomezuji na
vykreslovani widgetu, jejich hlavni sila je ve vytvareni komponent a
jejich sdileni (interakci) mezi jednotlivymi procesy. Vice najdete
napr. na http://developer.gnome.org/arch/component/.

--
                                                David Kužela
-=[david na kuzela.cz]=-=[ICQ][24470559]=-=[http://penguin.cz/~dawyd]=-