Zapomenute Rootovske heslo

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Středa Květen 2 17:46:05 CEST 2001

On Wed, May 02, 2001 at 05:28:07PM +0200, Martin Kubecek wrote:
> Muzete mi nekdo prozradit, jakym zpusobem se mohu dostat do systemu Linux
> bez znalosti rootovskeho hesla

Nabootujte s
lilo: linux single
        anebo
lilo: linux init=/bin/sh rw

a heslo zmente prikazem passwd.

> Zkousel jsem nabootovat pomoci CD a zvolit linux rescue v domneni, ze budu
> schopen namontovat partition obsahujici soubor passwd ( v pripade ze
> nepouzivam stinova hesla) a jednoduse smazat prislusny retezec obsahujici
> kryptovane heslo. Problem je, ze nejsem schopen namontovat jakykoli svazek,
> nebot v adresary /Dev toho opravdu moc neni

Pokud je mi znamo a v rh6.2 jsem to zkousel, tak muzete mount pouzit,
jako by tam ty disky v /dev/hd* byly, ty zarizeni si to samo vytvori
... zkuste to.

> Mimo jine jsem tam ani nenasel Vi editor  (nebo jsem jen spatne
> hledal)

Vy neumite pouzivat editor "ed"? ;-) To je chyba!

--
   Martin Mačok
  underground.cz